Lezajlott a 2025-26-os tanév új pedagógus továbbképzési rendszerének keretében meghirdetett „Bukósisak az Élethez” – Keresztény Életstratégia Program első továbbképzése. Ennek lezárását követően a résztvevők értékelést adnak a továbbképzésről, az OH által megadott szempontok szerint, amit a program honlapján nyilvánosságra kell hozni.
A résztvevők értékelése az alábbi összegzésben olvasható.
Az értékelés pdf verziója letölthető itt.
A résztvevők továbbképzéssel kapcsolatos észrevételeiből néhányat kiemeltünk
Egy diagnózis, amire választ kíván adni a képzés
„Úgy látom, hogy a jelenlegi köznevelésben lévő gyermekek nagy része olyan családi környezetből jön, ahol már a szülők is elveszítették a keresztény alapértékrendet és gyakran úgy tűnik, hogy a szülők is csak bolyonganak a világban és maguk sem tudják igazán, hogy milyen irányelvek alapján neveljék gyermekeiket, hogy az számukra a legjobb legyen. Ennek az a végeredménye, hogy kétségbeesett és tanácstalan szülők nevelnek (vagy inkább szolgálnak) felfuvalkodott és öntelt, de legbelül magányos, önértékelési zavarral küszködő és céltalan gyerekeket, akik a környezetükben lévőkön vezetik le frusztrációjukat.”
(Tar Angéla, óvónő)
A képzésről
„A képzés abban is megerősít, hogy a »nehéz témákat« – még ha nem is egyszerű az elfogult és vonzóbb, könnyebbnek tűnő utat választó diákokat meggyőzni – szükségszerű megvitatni, hiszen könnyen lehet, hogy mi, hittan tanárok vagyunk az életük utolsó »bástyái«, akiktől még nem feltételen a kedvükre való választ kapják meg, de elgondolkodhatnak a felvetéseken, az újabb szempontokon. Fontosnak tartom, hogy a diákok rádöbbenjenek, az egyház tanítása életvédelemben, párkapcsolati kérdésekben nem élhetetlen, nagyon is emberközeli és megvalósítható.”
(16 éve hitoktató és pedagógus)
„A programban a »stratégia« szó ragadott meg leginkább, mert valóban arra van égető szükség, hogy többen és átgondolt rendszer szerint végezzük a munkát. Nem lehetünk felkészületlenek, nem elég a szakmai tudás és a problémák »kicsiben kezelése«.”
(27 éve pedagógus)
„Különösen értékelem, hogy a program illeszkedik a közoktatás tanítási rendjéhez, és lehetőséget kínál a mindennapi pedagógiai gyakorlatba való beépítésre. Meggyőződésem, hogy a 45 perces órák keretei között is van helye a lelki-szemléleti fejlődésnek, ha azt hitelesen és tudatosan építjük be.”
(pedagógus)
„Ez volt az első olyan továbbképzésem, amiről szomorúan jöttem el, hogy vége van.”
(pedagógus)