web analytics

EKIF „Bukósisak” Program továbbképzés értékelése, 2025

EKIF „Bukósisak” Program továbbképzés értékelése, 2025

Lezajlott a 2025-26-os tanév új pedagógus továbbképzési rendszerének keretében meghirdetett „Bukósisak az Élethez” – Keresztény Életstratégia Program első továbbképzése. Ennek lezárását követően a résztvevők értékelést adnak a továbbképzésről, az OH által megadott szempontok szerint, amit a program honlapján nyilvánosságra kell hozni.

A résztvevők értékelése az alábbi összegzésben olvasható.

Az értékelés pdf verziója letölthető itt.

A résztvevők továbbképzéssel kapcsolatos észrevételeiből néhányat kiemeltünk

Egy diagnózis, amire választ kíván adni a képzés

„Úgy látom, hogy a jelenlegi köznevelésben lévő gyermekek nagy része olyan családi környezetből jön, ahol már a szülők is elveszítették a keresztény alapértékrendet és gyakran úgy tűnik, hogy a szülők is csak bolyonganak a világban és maguk sem tudják igazán, hogy milyen irányelvek alapján neveljék gyermekeiket, hogy az számukra a legjobb legyen. Ennek az a végeredménye, hogy kétségbeesett és tanácstalan szülők nevelnek (vagy inkább szolgálnak) felfuvalkodott és öntelt, de legbelül magányos, önértékelési zavarral küszködő és céltalan gyerekeket, akik a környezetükben lévőkön vezetik le frusztrációjukat.”

(Tar Angéla, óvónő)

A képzésről

„A képzés abban is megerősít, hogy a »nehéz témákat« – még ha nem is egyszerű az elfogult és vonzóbb, könnyebbnek tűnő utat választó diákokat meggyőzni – szükségszerű megvitatni, hiszen könnyen lehet, hogy mi, hittan tanárok vagyunk az életük utolsó »bástyái«, akiktől még nem feltételen a kedvükre való választ kapják meg, de elgondolkodhatnak a felvetéseken, az újabb szempontokon. Fontosnak tartom, hogy a diákok rádöbbenjenek, az egyház tanítása életvédelemben, párkapcsolati kérdésekben nem élhetetlen, nagyon is emberközeli és megvalósítható.”

(16 éve hitoktató és pedagógus)

„A programban a »stratégia« szó ragadott meg leginkább, mert valóban arra van égető szükség, hogy többen és átgondolt rendszer szerint végezzük a munkát. Nem lehetünk felkészületlenek, nem elég a szakmai tudás és a problémák »kicsiben kezelése«.”

(27 éve pedagógus)

„Különösen értékelem, hogy a program illeszkedik a közoktatás tanítási rendjéhez, és lehetőséget kínál a mindennapi pedagógiai gyakorlatba való beépítésre. Meggyőződésem, hogy a 45 perces órák keretei között is van helye a lelki-szemléleti fejlődésnek, ha azt hitelesen és tudatosan építjük be.”

(pedagógus)

„Ez volt az első olyan továbbképzésem, amiről szomorúan jöttem el, hogy vége van.”

(pedagógus)

EKIF „Bukósisak” Program továbbképzés értékelése, 2025
Scroll to top